خطبه های نماز جمعه

۴ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

حجت الاسلام والمسلمین موسوی‌فرد، امام جمعه اهواز امروز ۱۶ اردیبهشت در خطبه‌های امروز  جمعه اهواز، ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی با بیان اینکه حفظ دستاورد از انجام عمل سخت تر است، گفت: حفظ آثار یک ماه بندگی مهم است. خداوند در قرآن کریم می‌فرماید «عَلَیکُم أَنفُسَکُم»(مائده، ۱۰۵)، یعنی بر شما مراقبت از نفس لازم است. ما یک ماموریت داریم و آن مراقبت همیشگی از نفس است.  ما مسئولیتی جز این نداریم که تامین کننده سعادت دنیا و آخرت اوست.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به آیه «قُوا أَنْفُسَکُمْ وَأَهْلِیکُمْ نَارًا» (تحریم، ۶)، اظهار کرد: طبق این آیه، مراقب خود  و زن و فرزندمان باشیم. هیچ زمانی ایمان ما و خانواده مان در خطر نبوده است. مراقب باشیم

موسوی فرد در خطبه دوم ضمن تبریک عید فطر بعد از یک ماه بندگی و عبادت گفت: یکی از معانی عید، رجوع است؛ یعنی انسان به فطرت پاک بر می گردد، از همین رو این روز، عید تمام مسلمین است. چون ماه بازگشت به فطرت است. با اتمام ماه رزمایش و تمرین عبودیت، ان شاء الله نمره قبولی در مقام بندگی گرفته باشیم. شوال ماه شروع کارزار و مبارزه با نفس است. تلاش کنیم دستاوردها را حفظ کنیم. ما نیاز به تحکیم دستاوردها ماه مبارک رمضان داریم.

امام جمعه اهواز  با اشاره به ۸ شوال، سالروز تخریب بقیع، گفت: این اتفاق، محصول کوته فکری وهابیت نسبت به شعائر الهی است. رفتار وقیحانه وهابیت با قبور ائمه(ع) در اثر برداشت انحرافی و نگاه التقاطی و با استدلال‌های سخیف است.

موسوی‌فرد، درباره گرانی‌های اخیر گفت: در این باره اول روی سخنم با آقایان دولت سیزدهم است، بدانید خیلی‌ها به شما امید بستند. ۸ ماه از آمدن این دولت می‌گذرد، زمان زیادی نیست، اما فرصت کمی هم نیست. کارهای خوبی هم‌انجام شده است. ما از اول انقلاب نوید دولت مردمی را به مردم دادیم. نباید در اقداماتی که انجام می‌شود یک عده له شوند. از قشر محروم مراقبت ویژه داشته باشیم.
وی تصریح کرد: بنا نیست به مردم شوک وارد شود. مردم از شما چنین چیزی انتظار ندارند که چیزی را گران کنید بعد بیایید توضیح دهید. قبل از هر اقدام مردم باید بفهمند. مردم توقع دارند با آنها صحبت کنید. ما نامحرم نیستم‌ اگر طرح اقتصادی دارید آن را با مردم در میان بگذارید. قابل قبول نیست، چیزی را گران کنید بعد آن را توضیح دهید.

نماینده ولی فقیه در خوزستان تاکید کرد: مجموعه دولتمردان، وزرا و استانداران بیایند بگویند دارند چه کار می‌کنند تا مردم امیدوار شوند. مسئولان دولت سیزدهم بیشتر با مردم صحبت کنید، به فضای رسانه بیایید و قبل از اقدام، برای مردم توضیح دهید.

وی درباره گرانی‌های اخیر خاطرنشان کرد: دولتی‌ها حرفشان این است که ما در طول این سالیان، یارانه را به مبدأ می‌دادیم. ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی ایجاد کردیم، به بازرگان می‌دادیم، کالا می‌خرید و بعد چند برابر در بازار می‌فروخت. کاری که الان می‌خواهیم بکنیم این است که یارانه را مستقیم به مردم بدهیم. سخن ما این است که چرا بستر را از اول فراهم نمی‌کنید؟
موسوی فرد ادامه داد: رؤسای سه قوه تقریبا هر هفته جلسه با هم دارند، در میدان، این همکاری و تعامل باید بیشتر دیده شود. هر کدام از سه قوه وظیفه خود را به درستی انجام دهند.

وی با تصریح به کاهش غیر قانونی مقدار کالا از جمله کاهش حجم کیسه آرد و روغن گفت: یک کیسه آرد، چهل و نه کیلو و پانصد گرم است. از هر کیسه آرد نیم کیلو رسما دزیده می‌شود. فقط آرد نیست. روغن هم همین طور است. مجموعه اینها چه قدر می‎‌شود؟ حرف مردم این است. مردم باید در رسانه ببینند که با فرد خاطی برخورد قاطع شده است. دست دزدها را قطع کنید.
نماینده ولی فقیه در خوزستان در ادامه تأکید کرد: قیمت کالاهای ضروری را ثابت نگه دارید. اگر می‌‎خواهید یارانه بدهید از قبل برای مردم بگویید.
امام جمعه اهواز در ادامه خطاب به مردم گفت: اگر گفتند روغن کم است، چند نفر از ما یک عدد روغن برداشتیم و دومی را برای دیگری گذاشتیم؟ چند نفر از ما این مواسات را داریم؟ چند نفر از ما در چنین شرایطی به اندازه نیاز خود بر می‌داریم؟ به اندازه نیاز برداریم. آن که دستش می‌رسد مراقب نیازمندان و بستگان خود باشند‌. چه قدر خانواده به خاطر بالا رفتن اجازه بها، از خانه خارج شدند. اگر مستاجر داریم، مراقب باشیم. این خانواده، مسلمان است. وظیفه ما است. باید مشکل او را حل کنیم.

وی با بیان اینکه ما روحانیت از مردم برخاستیم و در کنار مردم می‌مانیم، اظهار کرد: در ایام عید که کام مردم باید شیرین شود، این طور شد چون یک عده‌ای کم توجهند. دولتمردان بیایید و با مردم صحبت کنید.
موسوی فرد در بخشی از سخنان خود از تلاش برای بهبود یافتن وضعیت سیستم سرمایشی، صوتی و بهداشتی مصلی نماز جمعه در روزهای آینده خبر داد.
انتهای پیام

  • محمد ابراهیم
  • ۰
  • ۰

حجت‌الاسلام و المسلین سید عبدالنبی موسوی فرد، نماینده ولی فقیه در خوزستان امروز ۹ اردیبهشت در خطبه های نماز جمعه اهواز اظهار کرد: کارکرد این ماه، اخلاق انسانی و دینی و با چهره‌ای گشاده مشکلات مردم را حل کردن است. مردمی که همیشه پیشگام تر از مسئولین در خدمت مردم هستند.


وی افزود: روایتی از پیامبر (ص) است که مجوز عبور از پل صراط، حسن خلق است. حسن اخلاق، راه‌های زندگی را برای انسان هموار می‌کند. همچنین حسن خلق روابط صمیمانه انسان با دیگران را استحکام می‌بخشد. گنج‌ها در خوش اخلاقی است و زندگی را به سامان می‌رساند.
موسوی فرد ادامه داد: دل انگیزترین اثر خوش اخلاقی همنشینی با خاتم الانبیا(ص) است. امیدواریم که خداوند متعال به همه ما حسن خلق را عنایت فرماید.


امام جمعه اهواز گفت: میزان فطریه امسال ۴۰ هزار تومان است. امیدواریم که به لطف خداوند متعال امسال دست پر از این ماه خارج شویم. وقتی از ماه رمضان خارج می‌شویم نیز دعای چهل و پنج صحیفه سجادیه تلاوت شود.
وی تصریح کرد: هیچ ماهی به عظمت این ماه نبود. لحظه لحظه ماه با شکوه بود و جانکاه است که این ماه تمام شد چراکه معلوم نیست تا سال اینده زنده باشیم یا نه. این ماه سراسر رحمت الهی بود.


موسوی فرد افزود: امروز روز قدس است و انقلاب اسلامی مانع اصلی فراموش شدن مساله فلسطین است. نامگذاری روز قدس توسط امام خمینی، علیه نظام غاصب صهیونیست بود و ایجاد تحول در ماهیت مبارزه علیه رژیم صهیونیستی مهمترین دستاورد است. به این معنا که مسئولیت مبارزه با این پدیده غاصب از دست دولتهای خائن به ظاهر اسلامی عربی خارج و بار آن بر دوش امت اسلامی قرار داده شد.


وی ادامه داد: امروز این مسئولیت برعهده فرد فرد مسلمانان عالم و هر فرد آزادی که به دنبال حق است، قرار داده شده است. این رژیم غاصب به حول و قوه الهی باید از صحنه روزگار پاک شود. از دستاوردهای بسیار مهم نامگذاری روز قدس، نجات ملت مظلوم فسطین و قدس شریف از تنهایی و انزوا و ایجاد روحیه اعتماد به نفس در میان مردم و جوانان فلسطینی است. درحالیکه به فراموشی سپرده شده بود.
امام جمعه اهواز در پایان عنوان کرد: امیدواریم که خدا به همه امت اسلام توفیق عطا کند که بتوانند، به زودی و به اذن خدا به امامت مقام معظم رهبری در قدس نماز بخوانند.

  • محمد ابراهیم
  • ۰
  • ۰

 

 

مهار گرانی‌‌های افسارگسیخته؛ انتظار مردم از مسئولان

امام‌جمعه اهواز گفت: اخیرا شاهد افزایش قیمت کالاهای اساسی بوده‌ایم؛ هر چند مردم انتظار ندارند در مدت چند ماه مشکلات کاملا رفع شوند، اما مردم انتظار دارند هر چه سریعتر این گرانی‌های افسارگسیخته مهار شوند.

 حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعبدالنبی موسوی‌فرد، امام‌جمعه اهواز در خطبه‌های نماز جمعه امروز، دوم اردیبهشت‌ماه با اشاره به فرارسیدن سالروز شهادت امام علی(ع)، اظهار کرد: بیش از ۴۰ سال از پیروزی انقلاب می‌گذرد و پرچم ولایت را امامین انقلاب برافراشته‌اند؛ دشمنان پشت سر هم تلاش‌های زیادی برای به زیر کشیدن این پرچم کردند اما به عنایت خداوند متعال، حضور برجسته امت اسلامی و رهبری امامین انقلاب، حداقل شش رئیس جمهور آمریکا آرزو کردند نظام را قطع و قمع کنند اما نتوانستند این کار را بکنند. سختی کشیدیم اما ارزش دارد بر اصول پافشاری کنیم.
وی با بیان اینکه تا زمانی که خون در رگ‌های امت اسلامی ایران جاری است، این پرچم برافراشته می‌ماند، با دعوت از مردم برای حضور پر شور در مراسم راهپیمایی روز قدس، افزود: امیدوارم با حضور پرشور مردم در این روز، این صحنه‌ای که بیش از ۴۰ سال یادگار امام خمینی(ره) است را پرشورتر برگزار کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در خوزستان با تبریک سالروز تأسیس سپاه پاسداران گفت: اهانت به ساحت قرآن کریم، دلیل بر ضعف منطق غرب در برابر منطق اسلام است؛ زمانی که کم می‌آوردند به ساحت قرآن کریم و اهل طهارت(ع) جسارت می‌کنند.
وی به فضایل امام علی(ع) اشاره کرد و افزود: در عالم بشریت خداوند پس از پیامبر اکرم(ص)، مانند علی بن ابیطالب(ع) خلق نکرده است.
موسوی‌فرد با تأکید بر لزوم ایجاد اشتغال برای جوانان و توجه به شرکت‌های دانش‌بنیان، گفت: از این هفته سازمان فنی و حرفه‌ای حداقل پنج مهارت با تضمین اشتغال، البته نه اشتغال در شرکت، به جوانان آموزش دهد.
وی با اشاره به انتظارات مردم از دولت انقلابی، افزود: اخیرا شاهد افزایش قیمت کالاهای اساسی بوده‌ایم؛ هر چند مردم انتظار ندارند در مدت چند ماه مشکلات کاملا رفع شوند اما مردم انتظار دارند هر چه سریعتر این گرانی‌های افسارگسیخته مهار شوند.
نماینده ولی‌فقیه در خوزستان گفت: شاید شاخص‌های تورم پایین آمده اما مردم به قیمت اجناس توجه می‌کنند و خواهان کاهش قیمت‌ها هستند؛ این دولت می‌خواهد و ان‌شاءالله خواهد توانست در این زمینه اقدام کند.
موسوی با تأکید بر نظارت بر قیمت‌ها توسط همه دستگاه‌ها گفت: اگر دو بار با قاطعیت با گران‌فروشی‌ها برخورد شود دیگر کسی جرات نمی‌کند گران‌فروشی کند. می‌گویند چون اول سال است، باید قیمت‌ها افزایش یابند که این مسائل به دلیل نبود نظارت است.
وی بیان کرد: از دادستان کل خوزستان می‌خواهیم قاطعانه به میدان بیایند و با این دلالان از خدا بی‌خبر که شب می‌نشینند و تصمیم می‌گیرند که قیمت یک کالا را چند برابر کنند، برخورد کنند؛ این افراد گوش تاب دادن می‌خواهند.

  • محمد ابراهیم
  • ۰
  • ۰

خطبه های نماز جمعه ۲۶ فروردین ۱۴۰۱
تحقق شعار سال در گرو برنامه ریزی مسئولان است

امام جمعه اهواز گفت: مسئولان باید در سه عرصه تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین فکر و برنامه ریزی کنند تا بتوانیم تولیدی دانش بنیان و اشتغال آفرین داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالنبی موسوی‌فرد امروز جمعه ۲۶ فروردین در خطبه‌های نماز جمعه اهواز با بیان اینکه یک شب قدر از هزار ماه برتر و پرفضیلت تر است، اظهار کرد: اگر انسان تلاش کند می تواند در شب های قدر بار خود را ببندد و فضیلت های این شب را به دست آورد.


وی افزود: بهترین و برترین عمل در شب های قدر، اندیشیدن و تفکر است. روایت های زیادی در باب اندیشیدن و تفکر وجود دارد که انسان را به تفکر و اندیشیدن به خداوند متعال و قدرت الهی دعوت می کند.


نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: دعای جوشن کبیر، مناجات شعبانیه، دعای ابوحمزه ثمالی، قرآن بر سرگذاشتن از کارهایی است که مومنان در شب های قدر انجام می دهند. علاوه بر این کارها، برترین عمل در شب های قدر، تفکر در مسیر تکامل معنوی انسان است.


موسوی فرد عنوان کرد: فکر و اندیشه ای که در مسیر تکامل معنوی انسان باشد تا انسان به هدف آفرینش پی ببرد از افضل اعمال است. انسان باید در این شب ها بیاندیشد که از چه راه هایی می تواند به خدای متعال نزدیک شود و از این رو بهترین عمل در شب های قدر، فکر کردن و نقشه ریختن برای رسیدن به خداوند متعال است.


وی با بیان اینکه شعار سال رهبری در سه کلید واژه خلاصه می شود، افزود: بیش از ۱۰ سال است که معیشت مردم در تنگنا قرار گرفته و این به دلیل آن است که تعدادی از ما مسئولان حرف مقام معظم رهبری را گوش نکرده ایم. باید مسولان در شب های قدر بنشینند و برای تحقق شعار سال فکر و برنامه ریزی کنند تا مشکلات را مرتفع کنند.


امام جمعه اهواز گفت: سختی هایی که مردم با آن ها درگیر هستند به دلیل آن است که من ِمسئول اصلا فکر نمی کنم و نمی اندیشم. مسئولان باید در سه عرصه تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین فکر و برنامه ریزی کنند تا بتوانیم تولیدی دانش بنیان و اشتغال آفرین داشته باشیم.


موسوی فرد با تبریک روز ارتش تصریح کرد: ارتش یکی از ابزارهای اقتدار در جمهوری اسلامی ایران است.در صحنه های گوناگون ارتش حضور داشته و برای امت اسلامی افتخار هستند.


وی در خصوص تحقق شعار سال گفت: سهم دقیق هر بخش برای تحقق عینی شعار سال باید شناسایی شود تا بتوانیم این شعار را در حوزه های مختلف اجرایی کنیم. مسئولان باید در هر بخشی در رابطه با شعار سال برنامه داشته باشند تا بتوانیم پیگیری های لازم را در راستای تحقق این شعار انجام دهیم.


امام جمعه اهواز با بیان اینکه مسئولان تلاش کنند مشکلات مردم را کاهش دهند، خاطرنشان کرد: تشکیل فرمانده واحد و مدیر مشخص در عرصه شعار سال بسیار مهم است و باید به این مساله توجه شود. تعیین اهداف کلان اقتصادی در بازه زمانی مشخص نیز یکی دیگر از مباحثی است که باید در دستور کار قرار گیرد. تشکیل هیات های اندیشه ورز و کارگروه های اقتصادی نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

  • محمد ابراهیم